دانلود کتاب سی شارپ به زبان ساده

ساخت وبلاگ

ویرایش جدید و 2017 کتاب سی شارپ به زبان ساده

دنیای برنامه نویسی دنیای عجیبی است. برنامه نویسی به شما اجازه می دهد که با کامپیوترتان مانند یک رئیس رفتار کنید. برنامه نویسی می تواند شغل یا تفریح شما باشد. اما هدف اصلی از برنامه نویسی ارائه راه حلی برای برطرف کردن مشکلات مختلف است. برنامه نویسی هنر برطرف کردن مشکلات با استفاده از کد است. ما می توانیم با استفاده از زبان های برنامه نویسی برنامه بنویسیم. زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارند که از بین چندین زبان از همه مشهورتر می باشند.

شاید یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برنامه سی شارپ باشد. در این کتاب ما به شما نحوه برنامه نویسی به زبان سی شارپ را به صورت تصویری آموزش می دهیم. سعی کنید حتما بعد از خواندن کتاب کدهای آن را به صورت عملی تمرین کنید و اینکه قابلیت و مفهوم کدها را بفهمید. نه آن ها را حفظ کنید.

مبانی زبان سی شارپ

سی‌شارپ چیست؟    
دات نت فریم ورک (.NET Framework) چیست؟    
ویژوال استودیو    
دانلود و نصب ویژوال استودیو    
قانونی کردن ویژوال استودیو    
به ویژوال استودیو خوش آمدید    
گردشی در ویژوال استودیو    
تغییر ظاهر ویژوال استودیو    
ساخت یک برنامه ساده    
استفاده از IntelliSense    
رفع خطاها    
توضیحات    
کاراکترهای کنترلی    
علامت @    
متغیرها    
انواع ساده    
استفاده از متغیرها    
ثابت‌ها    
تبدیل ضمنی    
تبدیل صریح    
تبدیل با استفاده از کلاس Convert    
عبارات و عملگرها    
عملگرهای ریاضی    
عملگرهای تخصیصی (جایگزینی)    
عملگرهای مقایسه ای    
عملگرهای منطقی    
عملگرهای بیتی    
تقدم عملگرها    
گرفتن ورودی از کاربر    
ساختارهای تصمیم    
دستور if    
دستور if...else    
عملگر شرطی    
دستور if  چندگانه    
دستور if تو در تو    
استفاده از عملگرهای منطقی    
دستور Switch    
تکرار    
حلقه While    
حلقه do while    
حلقه for    
حلقه‌های تو در تو (Nested Loops)    
خارج شدن از حلقه با استفاده از break و continue    
آرایه‌ها    
حلقه foreach    
آرایه‌های چند بعدی    
آرایه‌های دندانه دار    
متدها    
مقدار برگشتی از یک متد    
پارامترها و آرگومانها    
نامیدن آرگومانها    
ارسال آرگومانها به روش ارجاع    
پارامترهای out    
ارسال آرایه به عنوان آرگومان    
کلمه کلیدی params    
محدوده متغیر    
پارامترهای اختیاری    
سربارگذاری متدها    
بازگشت    
نماینده‌ها (Delegates)    
آرگومانهای خط فرمان (Command Line Arguments)    
شمارش (Enumeration)    
تبدیل انواع شمارشی    
ساختارها    
برنامه نویسی شیء گرا (Object Oriented Programming)    
کلاس    
سازنده (Constructor)    
مخرب (Destructor)    
فیلدهای فقط – خواندنی    
سطح دسترسی (Scope)    
کپسوله سازی    
خواص    
فضای نام    
ساختارها در برابر کلاس‌ها    
کتابخانه کلاس    
وراثت    
سطح دسترسی Protect    
اعضای Static    
متدهای مجازی    
کلاس آبجکت (System.Object Class)    
Boxing و Unboxing    
ترکیب (Containment)    
سربارگذاری عملگرها    
عملگر is    
رابط‌ها (Interfaces)    
کلاس‌های انتزاعی (Abstract Class)    
کلاس‌های مهر و موم شده (Sealed Class)    
کلاس‌های تکه تکه (partial-classes)    
چند ریختی    
عملگر as    
سربارگذاری تبدیل‌ها    
ایجاد آرایه ای از کلاس‌ها    
ایندکسرها    
String Interpolation    
مدیریت استثناءها و خطایابی    
استثناءهای اداره نشده    
دستورات try و catch    
استفاده از بلوک finally    
ایجاد استثناء    
تعریف یک استثناء توسط کاربر    
اشکال زدایی توسط ویژوال استودیو    
نقطه انفصال (Breakpoints)    
قدم زدن در میان کدها    
به دست آوردن مقادیر متغیرها    
مجموعه‌ها (Collections)    
کلاس ArrayList    
ایجاد یک کلکسیون    
ساخت دیکشنری    
Hashtable در سی‌شارپ    
انواع Enumerator و Enumerable    
رابط‌های IEnumerator و IEnumerable    
پیمایشگر (Iterator)    
کلکسیون‌های عمومی (Generic Collections)    
جنریک‌ها (Generics)    
متدهای جنریک    
کلاس‌های جنریک    
محدودیت نوع    
انواع تهی    
عملگر (??) Null Coalescing    
رویدادها (Events)    
متدهای بی نام (Anonymous Methods)    
مقدار دهنده‌ها (Initializers)    
نوع استنباطی (Type Inference)    
انواع بی نام (Anonymous Types)    
متدهای توسعه یافته    
عبارات لامبدا (Lambda expressions)    
Expression-Bodied Members    
استفاده از کلاس های استاتیک در فضای نام    
مقدار دهی اولیه به خصوصیات خودکار    
فیلتر استثنائات    
دستور using    
مخفی کردن متد (Method Hiding)    
Tuple چیست    
توابع محلی (Local Functions)    
اشیاء تغییر ناپذیر (Immutable Object)    

ویندوز فرم
برنامه نویسی ویژوال    
ایجاد یک برنامه ویندوزی ساده    
کنترل کننده رویداد (Event Handler)    
جدا کردن محیط طراحی از محیط کدنویسی    
کلاس MessageBox    
کنترل‌ها    
نامگذاری کنترل‌ها    
ویندوز فرم    
کنترل Button    
کنترل ErrorProvider    
کنترل HelpProvider    
کنترل Label    
کنترل TextBox    
کنترل RichTextBox    
کنترل RadioButton    
کنترل CheckBox    
کنترل ListBox    
کنترل‌های Panel و GroupBox    
کنترل ComboBox    
کنترل CheckedListBox    
کنترل NumericUpDown    
کنترل PictureBox    
کنترل LinkLable    
کنترل MonthCalendar    
کنترل Notify Icon    
کنترل DateTimePicker    
کنترل DataGridView    
کنترل TabControl    
کنترل TreeView    
کنترل ToolTip    
کنترل TrackBar    
کنترل Timer    
کنترل FileSystemWatcher    
کنترل WebBrowser    
کنترل ContextMenuStrip    
طراحی فرم‌های ویندوزی    
خاصیت Anchor    
خاصیت Dock    
خاصیت TabIndex    
اضافه کردن منو به فرم    
ساخت نوار ابزار    
کنترل ToolStripContainer    
کادرهای محاوره‌ای    
کنترل ColorDialog    
کنترل FontDialog    
کنترل FolderBrowserDialog    
کنترل OpenFileDialog    
کنترل SaveFileDialog    
رویدادهای ماوس    
رویدادهای کیبورد    
UserControl    
فرم شرطی (Modal Form) در سی‌شارپ    
کار با فرم‌های MDI    

دات نت فریم ورک
کلاس System.DateTime    
محاسبه اختلاف دو تاریخ    
کلاس System.Math    
ایجاد عدد تصادفی    
رشته‌ها و عبارات با قاعده (منظم)    
کلاس System.String    
مقایسه رشته‌ها    
الحاق رشته‌ها    
جا دادن یک رشته در داخل رشته دیگر    
حذف زائده‌ها از رشته‌ها    
جداکردن رشته‌ها    
جستجو کردن در رشته‌ها    
استخراج، حذف و جایگزین کردن رشته‌ها    
جایگزین کردن رشته‌ها    
تغییر بزرگی و کوچکی حروف یک رشته    
قالب بندی رشته‌ها    
کلاس StringBuilder    
اعتبار سنجی با استفاده از عبارات باقاعده    
File System    
آدرس‌های مطلق و نسبی    
فضای نام System.IO    
کلاس System.IO.File    
کلاس System.IO.FileInfo    
کلاس System.IO.Directory    
کلاس System.IO.DirectoryInfo    
کلاس System.IO.Path    
کلاس FileStream    
نوشتن در یک فایل متنی    
خواندن از یک فایل متنی    
فشرده کردن و از حالت فشرده در آوردن یک فایل متنی    
زبان نشانه گذاری توسعه پذیر (XML)    
XML Document Object Model    
نوشتن در یک فایل XML    
خواندن از فایل XML    
استفاده از XPath برای انتخاب گره‌ها    
استفاده از فونت در سی‌شارپ    
ویرایش فونت‌ها (مثال)    
مقایسه اشیاء با استفاده از رابط‌های IComparable و IComparer    
Object Browser    

LINQ
LINQ چیست؟    
عبارات پرس و جو    
استفاده از روش متدی    
اجرای با تأخیر (deferred execution)    
عبارت from    
عبارت Select    
متد Select()    
عبارت where    
عبارت orderby    
عبارت let    
عبارت group-by    
اتصال منابع داده ای    
عبارت join - انجام عمل inner join    
عبارت Join - انجام یک عمل Group Join    
عبارت Join - انجام یک عمل Left Outer Join    
LINQ to XML    
ایجاد یک سند XML با استفاده از LINQ to XML    
LINQ To SQL چیست؟    
پرس و جو در دیتابیس با استفاده از LINQ to SQL    
ویرایش بانک اطلاعاتی با استفاده از LINQ to SQL    
متدهای بهم پیوسته (Aggregate Methods) در LINQ    

ADO.NET
ADO.NET و دیتابیس‌ها    
مبانی SQL    
ایجاد جدول و دیتابیس با استفاده از ویژوال استودیو    
اتصال به دیتابیس با استفاده از ابزارهای ویژوال استودیو    
رشته اتصال (Connection Strings)    
Data Provider    
کلاس Connection    
کلاس command    
کلاس Parameter    
کلاس DataReader    
کلاس DataAdapter    
کلاس DataSet    
اتصال به دیتابیس با کد    
پرس و جو در دیتابیس: روش متصل (Connected)    
پرس و جو در دیتابیس: روش غیر متصل (Disconnected)    
اضافه کردن رکورد: روش متصل    
اضافه کردن رکورد: روش غیر متصل    
پاک کردن یک رکورد: روش متصل    
پاک کردن یک رکورد – روش غیر متصل    
بروزرسانی رکوردها: روش متصل    
بروزرسانی رکوردها: روش غیر متصل    
اتصال به دیتابیس Access    
پرس و جو در دیتابیس Access    

معماری سه لایه
معماری سه لایه چیست؟    
تشریح لایه‌ها در معماری سه لایه    
سیستم ثبت مشخصات فردی – با استفاده از معماری سه لایه    
برقراری ارتباط بین لایه‌ها    
عملیات انتخاب، درج، حذف و ویرایش    

 

کتاب سبز...
ما را در سایت کتاب سبز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : رضا رضوی ketabsabz بازدید : 150 تاريخ : دوشنبه 2 مرداد 1396 ساعت: 18:08

خبرنامه